הוצאת תג נכה בקלות עם המומחים של כאן בשבילכם

סובל/ת מבעיות רפואיות המשפיעות על יכולת התפקוד הרגילה? ייתכן מאד כי את/ה זכאי/ת לתג נכה לרכב, בבדיקה פשוטה הצוות המקצועי שלנו יעדכן אתכם אם גם אתם זכאים וילווה אתכם בכל התהליך עד למיצוי זכויותיכם.

לבדיקת זכאות ללא עלות וללא התחייבות

בקשות מאושרות
0
שנות ניסיון
0

לבדיקת זכאותכם

מי זכאי לתו נכה?

אודותינו

כאן בשבילכם הוקמה על מנת לסייע לכם לחסוך בזמן וכאבי ראש ולקבל את הזכויות המגיעות לכם באופן וודאי, ללא צורך לגשת שוב ושוב לרשויות השונות, למלא טפסים מבלבלים ולהתמודד עם חוסר רגישות ודורסנות של מוסדות ממשלתיים שלא תמיד פועלות לרווחתו של האזרח הקטן.

איתנו תוכלו להוציא תו נכה תוך זמן קצר, ללא בירוקרטיות וטרטורים!

שירותי החברה

הוצאת תו נכה

זכויות רפואיות

זכויות יולדות

פטור מתשלום מס הכנסה

לקוחות מרוצים משתפים

זקוקים לתו נכה ו/או מיצוי זכויות רפואיות ללא הליכים כואבים ומבלי לכתת רגליים?

צרו קשר עוד היום ואנחנו נעזור לכם לקבל את המגיע לכם:

תו נכה ממשרד התחבורה מוענק בכפוף להגשת בקשה מתאימה ועמידה בקריטריונים שונים, בדגש על הכרה קודמת במצב בריאותי מסוים, שמעיב על ההתניידות במרחב הציבורי. מאמר זה יסייע לכם להבין מיהם הזכאים לתג נכה בישראל, איך לקבלו וכיצד לפעול כאשר משרד התחבורה דוחה את הבקשה.

מהו תו נכה משרד התחבורה?

תג נכה לרכב (נקרא גם: תו נכה, תג חניית נכה או תו חנייה לנכים) הוא כרטיס פלסטיק שמספק משרד התחבורה לכלל ציבור הנכים, לגביהם נקבעה מוגבלות בניידות. התג מיועד לשיפור הנגישות הכללית של ציבור זה במרחב הציבורי, כדי שיוכל לקיים שגרה שוויונית והוגנת ככל האדם. 

ככל שניתן משרד התחבורה קובע כי יש להצמיד אותו באופן קבוע לשמשה הקדמית של הרכב ובאופן ברור, על מנת שההתייחסות אליו מצד הרשויות תהיה בהתאם.  

הקריטריונים להוצאת תו נכה

מכיוון שתג הנכה ניתן רק לבעלי מצב רפואי מסוים, קובע משרד התחבורה את הקריטריונים למי שזכאים לקבלו. 

הקריטריון המשמעותי ביותר הינו קבלת 60% נכות מהמוסד לביטוח הלאומי או משרד הביטחון, שמקנה לנכים זכאות לפנות הלאה לוועדת הניידות שתקבע את זכאותם הסופית לתו. 

מעבר לכך, קיימות קבוצות רבות של אנשים שזכאים לפנות ישירות כדי להוציא תו נכה משרד התחבורה לרבות מטופלי כימותרפיה ודיאליזה, מושתלי איברים, בגירים וקטינים על הרצף האוטיסטי, חולים סיעודיים, תשושי נפש ועוד. 

כאן המקום לציין כי ישנם גופים נוספים המספקים זכאות לתג הנכה כמו משרד האוצר (לנפגעי הנאצים וניצולי שואה) ומשרד הרווחה (למחזיקי תעודת עיוור). במקרים אלה המשרד המטפל ידאג להעברת בקשה אוטומטית למשרד התחבורה. 

הידעתם? ניתן להוציא תו נכה גם באופן מקוון

באתר הממשלתי או ישירות דרך אתר משרד התחבורה, קיימת האפשרות למלא טופס מקוון כדי לבקש תו נכה משרד התחבורה. לטופס זה עליכם לצרף מסמכי זיהוי, הצהרה המתייחסת לרכב המבוקש ומספרו וכן תיעוד רפואי מקיף ועדכני המאשר את המצב הרפואי הקיים. 

ככל שנקבעה לכם נכות מהמוסד לביטוח הלאומי או משרד הביטחון וכן קיבלתם את אישור וועדת הניידות, יש לצרף את פרוטוקולי הוועדה גם כן. אם הנכם הורים לילד הסובל ממגבלה בריאותית, יש לצרף מכתב מטעם האפוטרופוס. 

במקרה שהרכב שעתיד להסיע את הנכה הינו מונית, רכב מליסינג או רכב הסעות, יש לצרף את אישור בעל הרכב/ חברת ההשכרה גם כן. 

חשוב לצרף גם צילום שיק מבוטל, צילום רישיון רכב וטופס החזר אגרה על מנת לקבל החזר על אגרת הרישוי לרכב שכבר שולמה. 

שימו לב!

כאשר דורשים תו נכה משרד התחבורה נוטה לעכב את האישור ואף לדחות את הבקשה במקרה של ניירת חלקית וליקויים בטופס הבקשה. כדי להימנע מכך, אספו קודם את כל המסמכים הנדרשים ורק לאחר מכן הגישו את טופס הבקשה. 

אם אינכם בטוחים כיצד למלא את הטופס או מהו התיעוד הנוסף שתזדקקו לו, מומלץ לפנות לגורמים המקצועיים שלנו בארגון "כאן מקשיבים" ואנו נדאג ללוות את ההליך המלא ועד לקבלת התג בסופו של דבר. 

מה נותן תו הנכה?

התג מהווה זכות חשובה, המאפשרת בראש ובראשונה לחנות את הרכב בחניות נכים המסומנות ככאלה ובמקומות נוספים לרבות כחול לבן וחניונים ציבוריים בחינם, כל עוד לא קיימת הפרעה ממשית לתנועה או חסימת המעבר במקום. 

עצם קיומו של התג מעניק הנחות גם על נסיעה בתחבורה הציבורית, תשלום סמלי עבור אגרת הרישוי לרכב וזכאות לפנות לעירייה המקומית בבקשה לסימון חניה פרטית סמוך לבית. התג גם מהווה תיעוד לנכותו של האוחז בו, דבר שמאפשר פטור מתור. 

חשוב שתדעו: כל תג מגיע עם תוקף מסוים (כל עוד לא ניתן לצמיתות) ולכן עליכם לחדש אותו בסיום התקופה. קיימים מקרים שבהם משרד התחבורה לא מאשר את חידוש התו ולכן יש לוודא פעם נוספת שבידכם כל האסמכתאות והאישורים הנדרשים על מנת להוכיח את המשך זכאותכם.

סורבתם בקבלת תו נכה משרד התחבורה? אתם זכאים לערער

עקב ריבוי הבקשות לקבלת תו נכה, אנו רואים יותר ויותר בקשות מסורבות – בחלקן הגדול כתוצאה מהחלטות שרירותיות שאינן בוחנות לעומק את מצבו של הנכה. 

אם בקשתכם נדחתה, דעו שאתם זכאים לערער על ההחלטה בתוך 90 ימים מקבלתה. אם גם הפעם נדחתה בקשתכם, תוכלו להגיש בקשה חדשה רק לאחר 12 חודשים מיום הדחייה – משמע שהערעור חייב להצליח כדי למנוע מפח נפש איום לנכים ומשפחותיהם. 

מכיוון שאין כל דרך לוודא שהערעור יתקבל, חשוב לצרף אליו את כל האישורים הנדרשים לרבות מידע רפואי מעודכן, מקיף וברור וכן מילוי מדויק ביותר של הטופס. ניתן לעשות זאת גם דרכנו על מנת שנבחן את הסיבות לדחיית הבקשה ונשתמש בהן על מנת לבנות ערעור מנומק ויסודי שיאפשר את קבלת התג בהצלחה. 

זקוקים לסיוע בקבלת תו הנכה? 

כאן מקשיבים מלווה, תומכת, מייעצת ומסייעת לאלפי אנשים בישראל בתהליך הוצאת תו נכה משרד התחבורה. אם נתקלתם בחומות אטומות, בקשיים בכל שלב בתהליך ואף בסירוב לבקשה, פנו אלינו בהקדם ונסייע לכם באופן אישי.

דוד סחרוב 22 ראשון לציון

© כל הזכויות שמורות ל- "כאן בשבילכם - מימוש זכויות רפואיות"

|