הוצאת תג נכה בקלות עם המומחים של כאן בשבילכם

סובל/ת מבעיות רפואיות המשפיעות על יכולת התפקוד הרגילה? ייתכן מאד כי את/ה זכאי/ת לתג נכה לרכב, בבדיקה פשוטה הצוות המקצועי שלנו יעדכן אתכם אם גם אתם זכאים וילווה אתכם בכל התהליך עד למיצוי זכויותיכם.

לבדיקת זכאות ללא עלות וללא התחייבות

איך מוציאים תו נכה – כך תעשו את זה

מדינת ישראל מאפשרת לאזרחים שסובלים ממגבלת ניידות להחזיק בתו מיוחד, המתיר חניה במקומות שמורים עבורם לצד מספר הטבות. התו כמובן מפחית מהתלות האישית בסביבה ובכך מסייע לאותם אנשים להתנייד באופן עצמאי ובטוח יותר, תוך הימנעות מהחמרה בריאותית במצבם. ואם גם לכם או לקרוביכם קיימת מגבלה בהתניידות עקב מחלה, פציעה או ליקוי, כאן תוכלו להתעדכן איך להוציא תו נכה ומה צריך לעשות כדי שהבקשה שלכם תתקבל:

 

תנאים מקדימים להגשת הבקשה

מטבע הדברים, לא כל אזרח שמעט מתקשה ברגליו רשאי להוציא את תו הנכה. ולכן הדרך אליו עוברת דרך המוסד לביטוח הלאומי, שרק אם קבע נכות בשיעור 60% ומעלה ושתנועתו של הנכה בדרכים עשויה לסכן את מצבו הבריאותי הנוכחי – תתקבל הזכאות לבקש תו נכה. המוסד לביטוח הלאומי הוא למעשה אחת משתי תחנות פנימיות אותן יש לעבור, כאשר התחנה הנוספת היא וועדת הניידות במשרד הבריאות אליה נשלחים גם אנשים עם שיעור נכות נמוך יותר, שזקוקים לתג הנכה והטבות הניידות הנוספות כתוצאה ממגבלה פיזית זמנית או צמיתה. 

ככל שהתקבל אישור לגמלת ניידות ומכוחה גם הטבות וביניהן הזכאות לתג נכה, ניתן לפנות למשרד הרישוי. באשר לשאלה איך מוציאים תו נכה, הרי שכל בקשה תיבחן לגופה ומשרד הרישוי ימסור את החלטתו הסופית לגביה. נציין שהחלטה זו אינה כפופה לקביעת וועדת הניידות והביטוח הלאומי. 

 

איך להוציא תו נכה – שלב אחר שלב

תחילה יש למלא את טופס הבקשה לתג נכה שממתין באתר הממשלתי. הטופס מכיל מספר שדות ויש להקפיד על מילוי מדויק של כל אחד מהם. בנוסף יש לצרף לטופס הבקשה את המסמכים הבאים:

  • צילום תעודת זהות וספח של מבקש הבקשה
  • העתק ממסמכים רפואיים המעידים על מגבלת הניידות או על מחלה/ בעיה אחרת שמשליכה על קושי התניידותי (למשל במקרה של אבחון אוטיזם) – רצוי שהמסמכים יהיו רלוונטיים ככל האפשר משלושת החודשים האחרונים ומאת רופאים מקצועיים מתאימים.
  • מכתב אישי מאת מבקש הבקשה או האפוטרופוס שלו, המפרט את הדרישה לתו נכה עבור רכב שמספרו מופיע במכתב. הבקשה תוכל לכלול רישום של עד 2 כלי רכב המסייעים למבקש. 

זכרו: רשות הרישוי דוחה על הסף בקשות חסרות שאינן מכילות את כל הניירת הרלוונטית לבדיקת הבקשה או את כל הסעיפים בטופס. בעיות אלה עשויות לעכב באופן מהותי את הוצאת תו הנכה ולהותיר את המבקש ללא סיוע קריטי להתניידותו היומיומית. לכן התעכבו מעט על הבקשה ונספחיה בטרם תשלחו אותם וודאו שצירפתם את כל האינפורמציה הנדרשת לטובת הבדיקה. 

את הבקשה ניתן לשלוח באופן מקוון דרך האתר הממשלתי או ליחידה למוגבלי ניידות במשרד הרישוי בכתובת: ת.ד 72, חולון. מיקוד:  5810001. בקשות מקוונות יטופלו בתוך 30 ימים בעוד שבקשות דרך הדואר יטופלו בתוך 60 ימים. 

 

איך מוציאים תו נכה בינלאומי?

אזרחים ישראלים רבים מעוניינים להבין איך מוציאים תג נכה בחו"ל, כאשר גם שם נדרשות התאמות מיוחדות לצורך התניידותם העצמית. במקרה כזה עליכם לפנות ישירות לשגרירות המדינה המבוקשת או לחילופין לרשות המקומית בעיר שבה תשהו. יש לברר מראש מהם הטפסים והמסמכים שעליכם להגיש ולזכור כי לא כל מדינה מספקת היתר מיוחד בכל מקרה. 

 

קיבלתי אישור לתו נכה. מה עכשיו?

כעת חשוב לבדוק למשך כמה זמן התו שלכם תקף, כאשר האפשרות תהיה אחת משתיים:

תו נכה לצמיתות – תו שניתן ללא תוקף, כך שהוא מתאים לשימוש לכל החיים ואין צורך לפנות לרשות הרישוי כדי לחדש אותו. מטבע הדברים תו זה יינתן למי שמצבם הרפואי מלווה אותם לכל אורח חייהם ואינו צפוי להשתפר או להתרפא.  

תו נכה זמני – זהו תו שמגיע מראש עם תוקף מוגדר ושאותו מקבלים בדרך כלל מי שפציעתם או מחלתם צפויה לחלוף וגם מי שאינם בעלי אחוזי נכות גבוהים. אם בסיום התקופה עדיין יש צורך בתג, ניתן להגיש בקשה לחידוש. 

 

הזכויות החשובות של תו הנכה

מבקשים רבים שמעוניינים להבין איך מוציאים תו נכה לרכב, יוצאים מנקודת הנחה כי מדובר בזכויות נרחבות יותר לגבי חניה במקומות שמורים. אלא שזכויות התו רחבות יותר ומיועדות להקלה משמעותית על הסובלים ממגבלת התניידות בכל השטחים הציבוריים שמחוץ לבית:

  • חניה בכחול – לבן ללא צורך לשלם – זכות שקיימת לפי קביעת הרשות המקומית אך אינה מחייבת.
  • פטור מתור – ניתן להציג את תו הנכה בתורים ולעבור לקדמתם ללא המתנה.
  • חניה במקומות אסורים – כל עוד לא קיימת הפרעה לתנועה ולהולכי הרגל.
  • חניה בחניונים בתשלום – ככל שזוהי הדרך היחידה להגיע למקום ציבורי סמוך.
  • הנחות בחניונים שונים – בכפוף להסדר עם אותו חניון.
  • פטור חלקי מתשלום אגרת הרישוי השנתית לרכב המסיע את בעל התו – בסך 27 ₪ בלבד. 
  • היתר לנסיעה בנתיב תחבורה ציבורית. 

הטבות אלה ימומשו רק כל עוד הנכה נמצא ברכב כנהג או כנוסע. ככל שהרכב המשמש את בעל התג איננו פעיל באותו הזמן להסעתו, לא ניתן להשתמש בזכויותיו לפי חוק. 

 

זקוקים לתג נכה? אנחנו כאן בשבילכם

הבירוקרטיה, הסחבת והאתגרים בתהליך קבלת הזכויות עשויים להביא לתסכול ולקשיים בקרב מגישי הבקשה, שתוהים איך מוציאים תו נכה באופן המהיר והחלק ביותר. אם אתם זקוקים לליווי ולסיוע לבקשה, אם בקשתכם נדחתה או שדרוש לכם מידע נוסף על התהליך – פנו אלינו ונדאג לעזור.

אודותינו

כאן בשבילכם הוקמה על מנת לסייע לכם לחסוך בזמן וכאבי ראש ולקבל את הזכויות המגיעות לכם באופן וודאי, ללא צורך לגשת שוב ושוב לרשויות השונות, למלא טפסים מבלבלים ולהתמודד עם חוסר רגישות ודורסנות של מוסדות ממשלתיים שלא תמיד פועלות לרווחתו של האזרח הקטן.

איתנו תוכלו להוציא תו נכה תוך זמן קצר, ללא בירוקרטיות וטרטורים!

שירותי החברה

הוצאת תו נכה

זכויות רפואיות

זכויות יולדות

פטור מתשלום מס הכנסה

לקוחות מרוצים משתפים

זקוקים לתו נכה ו/או מיצוי זכויות רפואיות ללא הליכים כואבים ומבלי לכתת רגליים?

צרו קשר עוד היום ואנחנו נעזור לכם לקבל את המגיע לכם:

דוד סחרוב 22 ראשון לציון

© כל הזכויות שמורות ל- "כאן בשבילכם - מימוש זכויות רפואיות"

|