ערעור על דחיית בקשה לתו נכה

הוצאת תג נכה בקלות עם המומחים של כאן בשבילכם

סובל/ת מבעיות רפואיות המשפיעות על יכולת התפקוד הרגילה? ייתכן מאד כי את/ה זכאי/ת לתג נכה לרכב, בבדיקה פשוטה הצוות המקצועי שלנו יעדכן אתכם אם גם אתם זכאים וילווה אתכם בכל התהליך עד למיצוי זכויותיכם.

לבדיקת זכאות ללא עלות וללא התחייבות

ערעור על דחיית בקשה לתו נכה – כל הפרטים

ערעור על דחיית בקשה לתג נכה צפוי לעזור למי שנתקל בסירוב לקבלת תג נכה בנסיבות שאינן מוצדקות או הולמות את המצב הרפואי המדויק. אם הגשתם בקשה וסורבתם, מאמר זה יסייע לכם לערער על התשובה ולהגדיל את הסיכוי לקבל את תו הנכה בסופו של דבר.

 

האם כל בקשה לתו נכה אמורה להתקבל? 

משרד הרישוי הוא הגוף בישראל שאחראי להנפקת תגי חנייה, בקרב אנשים שזקוקים לסיוע בהתניידות בנסיבות שונות. אלא שמדובר בהגדרה כללית ורחבה שלא מכילה בתוכה צורך סובייקטיבי משתנה, אלא רשימת קריטריונים סגורה וצרה בה ניתן לקבל את התו כמו למשל במקרה של מחלה הגורמת לקושי בתנועה, ליקוי מולד או פציעה זמנית. 

ללא קשר לנסיבות המדויקות, משרד הרישוי יבדוק כל בקשה המוגשת אליו באופן אישי ומעיין במידע הרפואי שצורף אליה. יש גם מקרים מיוחדים בהם תג הנכה יינתן אוטומטית בעת הגשת הבקשה כמו במקרה של מושתלי לב, אנשים אפילפטיים, בעלי מחלה פסיכיאטרית, חולי אלצהיימר, סכרת, לקויי ראייה ועוד. כמובן שגם לאחר בדיקה אישית של הבקשה עשויות להיווצר טעויות שנובעות מכשל אנושי או טכני (למשל חוסר בניירת רפואית) ולהביא לסירוב הגורם להגשת ערעור על דחיית בקשה לתו נכה

 

תנאים וזכויות שנובעים מהחזקת תג נכה

התכלית המרכזית של התו היא להקל על אנשים המתקשים בהתניידות כתוצאה ממגבלה תנועתית קיימת. לפיכך הוא מאפשר מספר הטבות:

  • חניה חינם במקומות ציבוריים (כולל פטור מתשלום בחניונים שמהווים את הדרך היחידה להגיע למקום ציבורי סמוך)
  • סימון חנייה מיוחדת סמוך לבית (תמרור ג-43)
  • נהיגה בנתיב תחבורה ציבורית (למחזיקי תג כחול)
  • הנחה באגרת הרישוי השנתית לרכב ותשלום סמלי בלבד בסך 27 ₪. 
  • דלק במחיר שירות עצמי גם כאשר נעזרים במתדלק וחלה אגרת תדלוק.
  • הנחה של 33% ממחיר הנסיעה בתחבורה הציבורית

 

ערעור על דחיית תו נכה

משרד הרישוי שמקבל עשרות אלפי בקשות לתו נכה בשנה, נאלץ לדחות חלק מהבקשות בשל אי עמידה בהגדרות לקבלת התו. אלא שלא פעם הדחייה נגרמת גם כתוצאה מכשלים בירוקרטיים בתהליך הבדיקה ולעתים גם כתוצאה מחוסר גמישות או קשב מעמיק יותר לתוכן ונתוני הבקשה עצמה. בחלק מהמצבים הסירוב לבקשה יינתן על הסף וללא נימוק מצד משרד הרישוי. 

ולכן כדי לממש את זכאותכם לתג ולקבלו מהר ככל האפשר, חשוב להבין כיצד מגישים ערעור על דחיית בקשה לתו נכה ומה הפרוצדורה המדויקת שבה צריך לפעול. 

 

חלון הזמנים להגשת ערעור

את הערעור עליכם להגיש לאחר שחלפו 90 ימים מהמועד שבו התקבל הסירוב. כדאי לדעת כבר עכשיו שגם כאשר הערעור עצמו נדחה ניתן לערער פעם נוספת, אך במקרה כזה חלון הזמנים יהיה לאחר שחלפו 12 חודשים ממועד קבלת הסירוב. זוהי ללא ספק תקופה ממושכת בה נאלצים הפונים להמתין עד שרשות הרישוי תשתכנע לסייע להם בהתניידות ממקום למקום ולכן חשוב שהערעור יוגש בצורה מדויקת לפי כל התנאים שיוסברו בפסקה הבאה.

 

מידע מדויק להגשת ערעור על דחיית בקשה לתו נכה

עצם האתגר בקבלת אישור לתו נכה שסורב נעוץ בעובדה שמשרד הרישוי כבר קיבל מכם את הניירת הרפואית, האינפורמציה המלאה על מצבכם ואת כל הפרטים שהיה זקוק להם כדי לבסס את החלטתו. ולכן הפעולה הראשונה וההכרחית ביותר תהיה לבדוק אם טופס הבקשה שהגשתם הכיל סעיפים או פרטים חסרים, לא ברורים או בלתי מדויקים ולוודא שאכן צורפו כל האישורים והאסמכתאות שמעידות על בעיית ניידות. אם הכל תקין, בדקו כעת את חוות הדעת המקצועית שצורפה לבקשתכם וודאו שגם היא הוגשה באופן תקין וברור. לצורך בדיקה מדויקת ומקיפה ניתן כמובן להסתייע בגורם מקצועי שמתמחה בבקשות לתו נכה מול משרד הרישוי. כתובת מקצועית ומנוסה תוכל לעזור לכם גם להשיג אישורים חסרים וחשובים שאפשר לצרף לערעור כדי לתמוך בנסיבותיכם. 

את הבקשה כדאי להגיש באופן מקוון דרך האתר הממשלתי (gov.il), ולצרף אליה ניירת נוספת ומעודכנת משלושת החודשים האחרונים אם קיימת. ניתן להעביר את הבקשה גם בדואר לכתובת ת.ד 72 חולון, מיקוד 5810001, היחידה למוגבלי ניידות.

הבקשות יטופלו בתוך כ-30 ימים (או 60 ימים דרך הדואר) ובסיומן תקבלו הודעה באזור האישי על אישור התג לתקופה מוגדרת או לצמיתות. 

 

הגשת ערעור על תו נכה – גם אם סורבתם, עמדו על זכותכם

תג החניה הוא צורך קריטי לאנשים בעלי מגבלת ניידות, במדינה צפופה ופקוקה שבה חלק גדול משגרת היום עובר בדרכים. ערעור על דחיית בקשה לתו נכה מהווה פעולה לגיטימית וחשובה, שתקל בשגרת היום האישית שלכם או של בני משפחתכם ותמנע החמרה במצב הבריאותי.

אין כל ספק שבעצם הגשת הערעור יש תחושה של דחיפות. אנשים שסורבו על ידי משרד הרישוי הם אכן אנשים שמתקשים ללכת, שסובלים כאבים ושנאלצים להתמודד עם בעיותיהם הרפואיות וחייהם האישיים ללא התו החשוב. לכן אנו בעמותת "כאן בשבילכם" מושיטים סיוע לכל אדם הסובל ממגבלת ניידות – מנחים, מייעצים, מכוונים ומלווים אתכם בתהליך הגשת הבקשה לרבות ערעור במידת הצורך.  אנו מבינים כי העדר תו הנכה גורם לסבל ואף לסיכון ומזמינים אתכם ליצור עמנו קשר כבר עכשיו כדי להתייעץ עם גורם מקצועי, קשוב ובעל ידע בתחום זה.

אודותינו

כאן בשבילכם הוקמה על מנת לסייע לכם לחסוך בזמן וכאבי ראש ולקבל את הזכויות המגיעות לכם באופן וודאי, ללא צורך לגשת שוב ושוב לרשויות השונות, למלא טפסים מבלבלים ולהתמודד עם חוסר רגישות ודורסנות של מוסדות ממשלתיים שלא תמיד פועלות לרווחתו של האזרח הקטן.

איתנו תוכלו להוציא תו נכה תוך זמן קצר, ללא בירוקרטיות וטרטורים!

שירותי החברה

הוצאת תו נכה

זכויות רפואיות

זכויות יולדות

פטור מתשלום מס הכנסה

לקוחות מרוצים משתפים

זקוקים לתו נכה ו/או מיצוי זכויות רפואיות ללא הליכים כואבים ומבלי לכתת רגליים?

צרו קשר עוד היום ואנחנו נעזור לכם לקבל את המגיע לכם:

דוד סחרוב 22 ראשון לציון

© כל הזכויות שמורות ל- "כאן בשבילכם - מימוש זכויות רפואיות"

|

קידום אתרים בגוגל – דיימונד דיגיטל