הוצאת תג נכה בקלות עם המומחים של כאן בשבילכם

סובל/ת מבעיות רפואיות המשפיעות על יכולת התפקוד הרגילה? ייתכן מאד כי את/ה זכאי/ת לתג נכה לרכב, בבדיקה פשוטה הצוות המקצועי שלנו יעדכן אתכם אם גם אתם זכאים וילווה אתכם בכל התהליך עד למיצוי זכויותיכם.

עורך דין תו נכה

בקשות מאושרות
0
שנות ניסיון
0

לבדיקת זכאותכם

מי זכאי לתו נכה?

אודותינו

כאן בשבילכם הוקמה על מנת לסייע לכם לחסוך בזמן וכאבי ראש ולקבל את הזכויות המגיעות לכם באופן וודאי, ללא צורך לגשת שוב ושוב לרשויות השונות, למלא טפסים מבלבלים ולהתמודד עם חוסר רגישות ודורסנות של מוסדות ממשלתיים שלא תמיד פועלות לרווחתו של האזרח הקטן.

איתנו תוכלו להוציא תו נכה תוך זמן קצר, ללא בירוקרטיות וטרטורים!

שירותי החברה

הוצאת תו נכה

זכויות רפואיות

זכויות יולדות

פטור מתשלום מס הכנסה

לקוחות מרוצים משתפים

זקוקים לתו נכה ו/או מיצוי זכויות רפואיות ללא הליכים כואבים ומבלי לכתת רגליים?

צרו קשר עוד היום ואנחנו נעזור לכם לקבל את המגיע לכם:

עורך דין תו נכה – כל המידע החשוב

הדרך היעילה והחלקה ביותר לקבלת היתר לחניית נכים היא בעזרת עורך דין לתו נכה, שיגיש בקשה מסודרת למשרד הרישוי ויסייע לכם במימוש הזכויות המלאות. מאמר זה יסייע לכם להבין מהם יתרונותיו של עורך הדין בתהליך ואת מכלול הזכויות שמגיעות לכם מרגע אישור הבקשה.

מהו תו נכה?

תג נכה הוא אישור רשמי מטעם משרד הרישוי, לנוסעים ונהגים שהוכרו כבעלי נכות או מגבלה וכן למלווים שלהם המסיעים אותם לפי הצורך. בשל חשיבות התו לסובלים מבעיה, מחלה או פציעה המלווה בקשיי התניידות, עורך דין תו נכה הוא הכתובת הנכונה לפנות אליה, כדי לוודא שהבקשה תאושר ומכוחה יינתן התג ועמו גם זכויות נלוות וחשובות. 

התו מקנה שימוש בחניית נכים באופן בלתי מוגבל וכן במקומות שבהם אין מקום חניית נכים פנוי כל עוד הדבר לא מהווה הפרעה או סיכון לעוברי הדרך והולכי רגל, לרבות עגלות ילדים וכיסאות גלגלים.

מי זכאי לתו נכה?

משרד הרישוי מפרט שבעה מצבים עיקריים בהם יינתן תו הנכה – חלקם ניתנים באופן אוטומטי בכפוף לכך שתוודאו כי ההכרה במצב נתקבלה והועברה הלאה וחלקם כרוכים בהגשת בקשה שתיבדק ותאושר על ידי משרד הרישוי:

עיוור או לקוי ראייה

אנשים שקיבלו תעודת עיוור/ לקוי ראייה ממשרד הרווחה, זכאים לתו הנכה אוטומטית ויש רק לוודא שהאישור על כך הועבר.

נכים בשיעור 60% ומעלה

לא די בנכות רפואית על מנת לקבל תו נכה ויש לקבוע גם כי התנועה וההתניידות בדרכים ללא רכב מסכנת את הבריאות הפיזית או הנפשית של בעל הנכות. קביעה זו מתרחשת בעמידה מול וועדת ניידות במשרד הבריאות ולאחריה ניתן להגיש בקשה באמצעות עורך דין תו נכה.

מוגבלים בהליכה וזקוקים לכיסא גלגלים לצורך התניידות

גם הפעם מדובר בקביעה שתבוצע מטעמה של וועדת הניידות ומכוחה ניתן לדרוש בתג נכה.

נכי צה"ל

בכפוף להכרה בנכות באגף השיקום של משרד הביטחון. יש לוודא לאחר מכן כי האישור על כך הועבר.

ניצולי שואה

כל עוד ניתן אישור מאגף ניצולי שואה במשרד האוצר הקובע כי מדובר בניצול נכה שתנועתו ללא רכב עשויה לגרוע ממצבו הרפואי והבריאותי.

נפגעי פעולות איבה

כל עוד ניתן אישור מהמוסד לביטוח הלאומי כי מדובר בנפגע נכה שתנועתו ללא רכב עשויה לגרוע ממצבו הרפואי והבריאותי.

כיצד מגישים בקשה לתו נכה?

התהליך נפתח במילוי טופס בקשה שנמצא באתר משרד הרישוי ובצירוף מספר טפסים:

  • צילום ת.ז כולל ספח
  • צילום רישיונות הרכב שעבורם מוגשת הבקשה. ניתן לכלול עד 2 כלי רכב למבקש.
  • מילוי תצהיר חתום ובו מספרי הרכב שיש לכלול על גבי התג.
  • צירוף מסמכים רפואיים אחרונים שמעידים על מגבלה ביכולת התנועה.
  • צירוף פרוטוקול רפואי מהוועדה הקובעת את הנכות או הצורך בניידות.

לאחר השליחה, בקשתכם תיבדק באופן פרטני ותיענה בחיוב רק אם מולאה כראוי, עונה על הקריטריונים לקבלת התו וצורפו אליה כל המסמכים המתאימים.

זכויות נוספות שמגיעות יחד עם תג הנכה

  1. אגרת רישוי שנתית לרכב בסכום מופחת
  2. פטור מתשלום עבור חנייה
  3. סימון חניה פרטית סמוכה למקום המגורים
  4. נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית וחנייה במקום אסור (במקרים מסוימים).

אם אפשר להגיש לבד, מדוע מומלץ לפעול מול עורך דין תו נכה?

אגף הרישוי במשרד התחבורה מקבל למעלה מ-30,000 בקשות לתו נכה מידי שנה. חלקן לא עונות על הקריטריונים המלאים, אחרות ייחשבו כבלתי מוצדקות וחלקן יידחו בשל הצורך לספק מענה לנכים קשים שזקוקים לכך יותר. סיבה נוספת לדחיית הבקשה היא כאשר מבוצע שימוש בתו נכה מצד קרוב משפחה כשהנכה עצמו איננו ברכב. הסיבה האחרונה מהווה גם עבירה הנושאת בקנס כספי משמעותי, לעתים עד כדי שלילה זמנית של התו. אם נעשה בתו שימוש מצד אדם שאיננו בעל מוגבלות, הוא ייחשב כמי שביצע עבירה פלילית.

לאור כל אלה, חשוב לקבל ייעוץ והכוונה מאת עורך דין לתו נכה המתמחה במימוש זכויות רפואיות ושערוך לליווי מקצועי של המבקשים החל משלב הפנייה לוועדות הרפואיות ועד לקבלת אישור תג הנכה או ערעור על דחיית הבקשה לקבלו.

חשיבותו של עורך דין לתו נכה גם בעריכת התצהיר

כאמור, אחד הטפסים המרכזיים בבקשה לתו הנכה הוא תצהיר משפטי חתום, המפרט את שמו של המבקש, את מספרי הרכבים להם נדרש התו ואימות בחתימתו לגבי כל הפרטים שמילא בטופס הבקשה.

תצהיר זה הוא עניין קריטי במקרה שאדם אחר מסיע את הנכה ולצורך טיפול יעיל בבקשה ויש לנסח אותו בהתאם לכללים קפדניים שקובע החוק, על מנת שהבקשה תטופל.

בנקודה זו נציין גם כי עורך דין תו נכה ערוך לליווי בעלי מוגבלויות שיידרשו לאישורים נוספים, כמו למשל מטופלי כימותרפיה או הקרנות, מטופלי דיאליזה, קשישים גריאטריים, אנשים הסובלים מפגיעה נוירולוגית, מצב נפשי או סומאטי הטעון בהוכחות ותימוכין רפואיים נוספים ועוד.

תמיד כאן בשבילכם

כאן בשבילכם הוקמה במטרה לסייע במימוש זכויות רפואיות ובהתמודדות המורכבת, הבירוקרטית והממושכת מול גופים רשמיים שונים, לרבות משרד הרישוי. אנו מלווים, מכוונים ומייעצים לכל מי שנתקל בקושי לדרוש בזכויותיו ונשמח לסייע גם לכם עד לקבלת מלוא הזכויות שמגיעות לכם.

דוד סחרוב 22 ראשון לציון

© כל הזכויות שמורות ל- "כאן בשבילכם - מימוש זכויות רפואיות"

|