הוצאת תג נכה בקלות עם המומחים של כאן בשבילכם

סובל/ת מבעיות רפואיות המשפיעות על יכולת התפקוד הרגילה? ייתכן מאד כי את/ה זכאי/ת לתג נכה לרכב, בבדיקה פשוטה הצוות המקצועי שלנו יעדכן אתכם אם גם אתם זכאים וילווה אתכם בכל התהליך עד למיצוי זכויותיכם.

לבדיקת זכאות ללא עלות וללא התחייבות

בקשות מאושרות
0
שנות ניסיון
0

לבדיקת זכאותכם

מי זכאי לתו נכה?

אודותינו

כאן בשבילכם הוקמה על מנת לסייע לכם לחסוך בזמן וכאבי ראש ולקבל את הזכויות המגיעות לכם באופן וודאי, ללא צורך לגשת שוב ושוב לרשויות השונות, למלא טפסים מבלבלים ולהתמודד עם חוסר רגישות ודורסנות של מוסדות ממשלתיים שלא תמיד פועלות לרווחתו של האזרח הקטן.

איתנו תוכלו להוציא תו נכה תוך זמן קצר, ללא בירוקרטיות וטרטורים!

שירותי החברה

הוצאת תו נכה

זכויות רפואיות

זכויות יולדות

פטור מתשלום מס הכנסה

לקוחות מרוצים משתפים

זקוקים לתו נכה ו/או מיצוי זכויות רפואיות ללא הליכים כואבים ומבלי לכתת רגליים?

צרו קשר עוד היום ואנחנו נעזור לכם לקבל את המגיע לכם:

הוצאת תו נכה – כל הפרטים החשובים

נכים זכאים לקבלת תו נכה (נקרא גם: תג נכה או תו חניית נכה) מכוח מגבלה בניידות עצמית, אותה יש צורך להוכיח בהליך בירוקרטי ייחודי. מאמר זה ישמש עבורכם כמדריך לטובת הוצאת תו – החל מהקריטריונים לקבלתו ועד להגשת הבקשה וקבלת התג בפועל.

מי זכאי לקבל תו לנכה?

  • נכים בשיעור 60% לפחות, שהתניידותם ללא רכב עשויה לגרום להחמרה במצבם הרפואי.
  • כל אדם המוגבל בהליכה וזקוק לעזרים כמו כיסא גלגלים או קביים כדי להתנייד.
  • כל אדם שזקוק לרכב כאמצעי תחבורה אישי עקב ליקוי ברגליים.
  • בעלי תעודת עיוור או ליקוי ראייה חמור מטעם משרד הרווחה.
  • ילדים שהוריהם מקבלים גמלת ילד נכה ושעומדים בקריטריונים מעלה.
  • נכי משרד הביטחון העומדים בקריטריונים מעלה.
  • נפגעי פעולות איבה בכפוף לאישור רשמי מהמוסד לביטוח הלאומי.

כל המסמכים שעליכם להגיש

כדי לקבל את תג הנכה יש להכין ולצרף את כל המסמכים הבאים:

  1. טופס בקשה לקבלת תו נכה.
  2. מכתב בקשה אישי וחתום על ידי המבקש, הכולל את מספר הרכב שעבורו יסופק התו (הוצאת תו נכה מוגבלת עד שני רכבים לאותו המבקש).
  3. צילום כל התיעוד הרפואי העדכני שמוכיח את מגבלות התנועה ו/או הליקויים ברגליים, לרבות העתק מפרוטוקול הוועדה הרפואית שקבעה נכות בשיעור 60% ויותר.
  4. צילום תעודת הזהות כולל ספח.
  5. צילום רישיונות הרכב שמופיעים בבקשה.
  6. אם הבקשה מוגשת עבור קרוב משפחה כמו בן/ בת זוג או הילדים, יש לצרף את תעודת הזהות וספח של בעלי הרכב כדי להוכיח את קרבתו המשפחתית.
  7. אם בעל הרכב משמש אפורטורפוס למבקש, יש לצרף צו מינוי אפוטרופוס החתום על ידי בית משפט.
  8. אם הרכב רשום על שם מעסיקו של המבקש, עליו לצרף אישור ממקום עבודתו המאשר כי הרכב מצוי אצלו ולשימושו.
  9. אם הרכב רשום על שם אדם ללא קרבה משפחתית (בן זוג לחיים, גיסים, חתנים וכיוצ"ב) יש לצרף מטעמם תצהיר חתום בכתב ידם ובחתימת עורך דין המבהיר כי בעל תג הנכה המבקש יהיה המשתמש באותו רכב.

חשוב לדעת

הוצאת תו נכה איננה מחייבת את המבקשים להחזיק בעצמם רישיון נהיגה, כך שהמסיע שלהם יקבל תו משלו. אין גם צורך להירשם כבעלי אותו הרכב ובכך המסיע נותר בעצמו בעל הרכב. 

כמו כן, משרד התחבורה מקבל מידע אוטומטי על ניצולי שואה המוכרים באגף ניצולי השואה של משרד האוצר, עיוורים ונכי צה"ל. במקרים אלה אין צורך בקבלת אישור מהגורם הרלוונטי, אלא לוודא כי הוא נשלח אוטומטית למערכת משרד הרישוי.

משרד התחבורה מאפשר הוצאת תג נכה גם במקרים של מחלה קשה והתמודדות רפואית ספציפית, כמו למשל עבור מטופלי כימותרפיה פעילים, מטופלים בדיאליזה, חולי לב וסוכרת (בתנאים מסוימים), בעלי נכויות נוירולוגיות כמו פרקינסון, אלצהיימר או אירוע מוחי וכן בעלי נכות נפשית. בכל אחד מהמקרים הללו יש לצרף אישור מטעם הרופא או המכון המטפל לבקשת תו נכה.

לאן שולחים את הבקשה?

כל בקשת להוצאת התו תישלח באחת משתי דרכים:

  • בקשה מקוונת – באזור האישי של מערכת ההזדהות הלאומית. לאחר שליחת הבקשה תתקבל הודעת אישור במייל (מומלץ לבדוק גם את תיבת הספאם) והיא תטופל בתוך 30 ימים.
  • בקשה בדואר – יש להוסיף לבקשה אישור חשבון בנק או שיק מבוטל על שם המבקש (לטובת החזר אגרה) ולשגר את טופס הבקשה ויתר המסמכים לכתובת: היחידה לטיפול במוגבלי ניידות, מרכז פניות הציבור. ת"ד 72, חולון. מיקוד: 5810001. הבקשה תטופל בתוך 60 ימים ולא יתקבל סטטוס או אישור על קבלתה.

קבלת החלטה ממשרד התחבורה לגבי בקשת הוצאת תו נכה

אם יוחלט כי ישנה זכאות לתג נכה, הוא יישלח אליכם בדואר. תוכלו לבדוק האם בקשתכם אושרה בתום 3 שבועות ממועד השליחה שלה, דרך המענה האנושי של משרד התחבורה.

אם הבקשה שלכם נדחתה, תוכלו להגיש ערעור בתוך 90 יום ממועד הדחייה. אפשר לערער שוב גם בתום אותה שנה ותוכלו לעשות זאת דרך הסיוע שלנו ב"כאן בשבילכם".

כל הזכויות שמקנה לכם תו הנכה:

  • חניית הרכב בכל חניה המיועדת לנכים.
  • חניית הרכב במקומות אסורים לחניה, ככל שאין מקום מוסדר סמוך או שלא היה פנוי באותו הרגע. אם חניתם במקום אסור, אין לעשות זאת במיקום הגורם להפרעה לתנועה, המסכן עוברי דרך או מונע מעבר הולכי רגל, כיסאות גלגלים ועגלות ילדים.
  • קבלת פטור מתשלום על חניה בחניונים ציבוריים (כל עוד הגישה למרחב הציבורי הסמוך עוברת דרך אותה החנייה).
  • חנייה בכחול לבן ללא תשלום (בכפוף לחוקים האישיים בכל רשות מקומית).
  • נסיעה חופשית בנתיב תחבורה ציבורית (רק כאשר הנכה עצמו נוסע ברכב).
  • קבלת פטור מאגרת תשלום רישוי הרכב השנתית.

זקוקים לתו נכה עבורכם או עבור יקיריכם? אנחנו כאן בשבילכם

כאן בשבילכם הוקמה במטרה לסייע לכל אדם לממש את זכויותיו מול הרשויות, לרבות הוצאת תו נכה ועמידה על מכלול הזכויות הכרוכות בהפקתו ובשימוש בתג. לקבלת הכוונה וסיוע נוספים בנושא זה, צרו עמנו קשר כבר עכשיו.

דוד סחרוב 22 ראשון לציון

© כל הזכויות שמורות ל- "כאן בשבילכם - מימוש זכויות רפואיות"

|